finanse

Każdy robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych, ale także tych online jest klientem detalicznym. Kim tak naprawdę są klienci sklepów internetowych, a także jaką rolę odgrywa właściwa definicja klienta w handlu? Wszystkiego dowiesz się z artykułu poniżej!

Klient detaliczny – definicja

Kim jest klient detaliczny? To tak naprawdę każdy, kto nabywa produkt w wyniku handlu detalicznego, czyli na własny użytek i w niewielkiej ilości. Zaspokaja on w ten sposób swoje indywidualne potrzeby. Jest to także osoba, do której sprzedawca kieruje swoją ofertę. Klientem detalicznym będzie więc zarówno osoba, która kupuje produkty w lokalnym sklepie spożywczym, jak też robiąca zakupy w dużym markecie budowlanym.

Klient detaliczny różni się od hurtowego między innymi właśnie ilością nabywanego towaru. Klient hurtowy kupuje towar przede wszystkim od producenta i zazwyczaj w dużych ilościach, które potem sprzedaje do punktów handlu detalicznego – takich jak np. mniejsze sklepy.

Rola klienta detalicznego w handlu

W handlu klient detaliczny odgrywa ogromną rolę. Jest to osoba, która napędza obroty firmy poprzez swoje zaspokajanie swoich potrzeby. Klient detaliczny w dużym stopniu pozwala sklepom funkcjonować w prawidłowy sposób.

Współczesny klient detaliczny jest często osobą, która stawia przed sprzedawcą duże wymagania. Liczy się dla niego nie tylko produkt, jaki nabywa, ale także jakość obsługi. Kształtuje on w ten sposób swoją pozytywną opinię na temat sklepu, co często pozwala na dalszy rozwój przedsiębiorstwa i jego prawidłowe działanie.

Obsługa klienta e-commerce

Klientem detalicznym jest także osoba robiąca zakupy w internecie. To dość specyficzny typ nabywcy i wiąże się z nim także kwestia specjalnej obsługi klienta e-commerce. Sprzedawca w sklepie online nie ma z nim zazwyczaj bezpośredniego kontaktu w taki sposób, jaki jest możliwy w sklepach stacjonarnych. Właściciel niezmiennie staje jednak przed obowiązkiem zapewnienia klientowi jak najwyższych standardów świadczenia usług. Więcej informacji na temat obsługi klienta e-commerce znajdziesz na stronie https://postpolska.pl/ecommerce/.

W sieci obsługa klienta rozpoczyna się już na etapie tworzenia strony internetowej. Należy wyraźnie zaznaczyć na niej miejsce, gdzie znajdą się wszystkie ważne informacje kontaktowe. Dzięki temu kupujący na Twojej stronie będzie wiedział, jak może się z Tobą skontaktować w razie problemów.

Klienci sklepów internetowych często zwracają również uwagę na sposób prezentacji produktu. Zazwyczaj nie mają możliwości wcześniejszego zobaczenia towaru, więc niezwykle istotne jest zadbanie o to, by nabywcy wiedzieli, co dokładnie kupują. Należy zadbać także o to, aby nasz klient mógł znaleźć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.

Ważne jest też, aby budować dobrą relację z klientem poprzez odpisywanie na e-maile czy odbieranie telefonów – gdyby podczas zakupów w sklepie klient miał jakieś problemy bądź wątpliwości. Postaraj się też zapewnić odpowiednią komunikację z nabywców już po zakończeniu procesu sprzedażowego. Warto informować o promocjach czy aktualnie dostępnych produktach na przykład poprzez newsletter.

Leave a Comment